لوازم یدکی سمند

خرید و فروش انواع لوازم یدکی سمند

لوازم یدکی سمند

خرید و فروش انواع لوازم یدکی سمند

  • ۰
  • ۰

جواب کوتاه را می خواهید یا طولانی؟ پاسخ کوتاه این است که برخی از اتومبیل ها با تعلیق مضاعف آرنج دوچرخه سواری روانتری دارند ، اما در مورد همه اتومبیل صادق نیست. بستگی به ساخت و مدل شما دارد.

پاسخ طولانی دلایل عدم پاسخ بله یا خیر روشن را توضیح می دهد. می خواهید بیشتر کشف کنید؟ بیایید با اصول شروع کنیم: تعلیق آرزو چیست؟

تعلیق آرزو چیست؟
اول از همه ، مهم است که آشفتگی بین سیستم های تعلیق میل و استخوان دوبل آرزو شود.

سیستم های تعلیق دیگر ، مانند سیستم تعلیق چسبان MacPherson ، دارای یک بازوی کنترل یکتایی هستند که گاهی اوقات به عنوان میلگرد شناخته می شوند. این بدان معنی است که ، از نظر فنی ، این سیستم های تعلیق بازوی تک کنترل نیز می توانند یک سیستم میلگرد در نظر گرفته شوند. با این حال ، اکثر مردم به یک سیستم تنظیم آرنج دوبرابر می گویند. برای روشن نگه داشتن چیزها ، ما از اصطلاح "مضاعف آرزو" در اینجا استفاده خواهیم کرد.

از زمانی که برای اولین بار در یک اتومبیل بیش از یک قرن پیش نصب شده بود ، تعلیق مضاعف میلگرد به بهبود راحتی رانندگی حتی در پر پیچ و خم ترین جاده ها کمک کرده است. این یک سیستم تعلیق مستقل است ، به این معنی که سیستم تعلیق در هر چرخ جدا است ، بنابراین برآمدگی های موجود در جاده ابتدا روی چرخ تماس گرفته شده تأثیر می گذارد.

تعلیق مضاعف میلگرد چگونه کار می کند؟


سیستم تعلیق دو آرایشی به هر چرخ اجازه می دهد تا هر چرخ به طور مستقل از دیگران عمل کرده و واکنش نشان دهد. این امر به لطف دو بازوی مستطیل شکل (که به عنوان بازوهای کنترل یا بازوهای دوبل A نیز شناخته می شوند) حاصل می شود که بین قلاب روی مونتاژ چرخ و شاسی خودرو قرار گرفته اند.

بازوهای کنترل بالا و پایین دارای اتصالات توپ در هر دو انتها هستند تا امکان حرکت در جهت های مختلف فراهم شود. حرکت عمودی از طریق کمک فنر و فنر کویل که در قسمتهای میلگرد سوار شده است ، کنترل می شود.

یک تکنسین با تنظیم دقیق رابطه بین بازوها و زاویه های کنترل بالا و پایین و زاویه های نسبی ، می تواند سوارکاری و کنترل اتومبیل را تغییر دهد. این شامل کنترل حرکات چرخ ، از طریق پارامترهایی مانند زاویه شتر ، زاویه کاستور ، الگوی انگشت پا ، ارتفاع مرکز چرخش ، شعاع اسکراب و جور زدن است.

کدام نوع خودروها از حالت تعلیق مضاعف میلگرد استفاده می کنند؟
سیستم های تعلیق دو لیفت میل در اتومبیل های با کارایی بالا و سدان های اسپرت رایج است. اتومبیل های محبوب با سیستم تعلیق مضاعف میلگرد شامل: آلفا رومئو جولیا 952 ، لانسیا دلتا S4 ، مرسدس بنز (بیشترین مدل ها) ، تویوتا توندرا ، ام جی روور TF ، هوندا آکورد و استون مارتین DB7.

همچنین در اتومبیل های مسابقه ای مانند فرمول 1 یا ایندیاناپولیس ، که بازوهای کنترل به وضوح قابل مشاهده هستند از بدن تا مونتاژ چرخ قابل مشاهده است ، بسیار محبوب است.
برای کشف قسمت تعلیق مناسب برای نوع خودرو خود از MOOG Part Finder استفاده کنید!

 

مزایای سیستم تعلیق مایع دو آرایشی چیست؟
سیستم تعلیق مورب میل آرایشی به رانندگان تجربه رانندگی نرم و صاف تری را ارائه می دهد ، به خصوص در جاده های پر پیچ و خم ، زیرا بر خلاف سیستم های تک آرایشی ، مانند سیستم تعلیق قایقرانی MacPherson ، بر هم ترازی چرخ ها تأثیر نمی گذارد. و همانطور که قبلاً دیده ایم ، سیستم تعلیق مضاعف میل آرنج به تکنسین ها انعطاف پذیری می کند تا پارامترهایی مانند شتر ، کاستور و انگشت پا را تنظیم کنند تا شرایط مسیر یا جاده را برآورده سازند.

همچنین ، از آنجا که یک کمک فنر از قسمت بالای مرکز چرخ نمی چسبد ، این نوع سیستم تعلیق به فضای عمودی کمتری نیاز دارد. این بدان معنی است که شما نیازی به افزایش ارتفاع سواری ندارید ، با افزایش مرکز ثقل تأثیر منفی می گذارد.

و ، مضرات تعلیق مایع دو آرایش چیست؟
هیچ دریغی وجود ندارد که یک سیستم تعلیق دو آرایشی پیچیده تر - و به همین دلیل گران تر - برای طراحی ، تولید و نگهداری نسبت به سایر انواع تعلیق ، از جمله سیستم تعلیق Strut MacPherson است. اگر یکی از بخش های زیادی از کار بیفتد ، کل سیستم نیاز به سرویس و تعمیر دارد که تمایل به طولانی تر از سایر سیستم های تعلیق دارد.

علاوه بر این ، تعداد زیاد قطعات به این معنی است که سیستم تعلیق دو طرفه آرنج سنگین تر است و فضای بیشتری (به صورت افقی) نسبت به سایر سیستم های تعلیق اشغال می کند.

خرید ارزان قیمت قطعات و لوازم یدکی پژو ، رانا و سمند

سرانجام ، سازگاری این سیستم با اتومبیل های چرخدار دشوار است ، بنابراین برای هر نوع مدل و مدل خودرو مناسب نیست.

بنابراین ، آیا تعلیق مضاعف میلگرد برای اتومبیل من بهترین است؟
برای بازگشت به پاسخ کوتاه ما ، این بستگی به ساخت و مدل ماشین شما دارد. برای برخی از خودروها ، راحتی و کارایی اضافی سیستم تعلیق مایل به دو طرفه باعث ایجاد عوارض و هزینه اضافی در نصب و نگهداری می شود. با این حال ، برای سایر اتومبیلها ، این امکان وجود ندارد یا تفاوت فاحشی برای ارزشمند بودن آن ایجاد نمی کند.

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • مریم زکی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی